کنجد حاوی مقادیر فراوانی ویتامین می باشد که نقش مهمی در زندگی ما ایفا میکند

دانه‌های کنجد، علاوه بر کلسیم، منبع خوبی از منگنز، مس، آهن و... هستند.

آیا می‌دانید مقدار کلسیم موجود در نصف پیمانه کنجد، ‌سه برابر بیشتر از شیر در همان مقدار است؟

دانه‌های کنجد، علاوه بر کلسیم، منبع خوبی از منگنز، مس، منیزیم، آهن، فسفر، ویتامین ب1 (تیامین)، روی، ویتامین ای، پروتئین سالم و فیبر هستند.

همچنین دانه‌های کنجد همچنین دارای دو ماده به نام‌های SEASAMOLIN و SEASAMIN هستند که از ابتلا به فشار خون بالا و نیز آسیب اکسیداتیو کبد پیشگیری می‌کنند.

کنجد می‌خورم پس هستم

کنجد یک گیاه روغنی است که دانه‌های آن مصرف خوراکی می‌شود. زادگاه این دانه‌ها آسیاست. می‌توان از کنجد سبوس دار یعنی پوست نکنده، کنجد بو داده یا روغن آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که کنجد سبوس دار سرشار از مواد معدنی می‌باشد.

کنجد سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که سلول‌های ما را در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های بسیار موذی هستند که بدن ما را در معرض بیماری‌های قلبی عروقی، برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر مربوط به پیری قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید خودتان را از این بیماری‌ها و پیری دور نگه دارید بهتر است از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها غافل نشوید. کنجد هم یکی از این مواد غذایی مفید است. به غذاهایتان از این دانه‌های ریز اضافه کنید. یک مشت از این دانه‌های بو داده میل کنید تا بدنتان قوی‌تر و جوان تر شود.

برای خرید روغن کنجد های اصل فرابکر اردکان یزد برند یزدان همین الان با ما در تماس باشید